Руският автопазар - режим на свободно падане

Автопазарът в Русия е в истински режим на свободно падане с намалението си от 20 процента през септември и 26 през август. Това е дело преди всичко на санкциите срещу страната заради конфликта с Украйна, както и на опасенията на купувачите да правят сериозни инвестиции в непредсказуем период на падане курса на рублата спрямо долара.

През септември са били реализирани едва 197 233 леки коли и леки търговски автомобили, според базираната в Москва Асоциация за европейски бизнеси (AEB). За първите девет месеца на годината спадът на пазара на нови коли в страната е дистигнал 13 процента, а цифрата на реализациите е 1.78 милиона. От AEB очакват спадът на тодиша база да е над 12% до реализация на 2.45 милиона продажби, независимо от наскоро лансираната държавна програма за изкупуване на стари автомобили на обща сума от 207 милиона евро.

Засегнати от кизата са и чуждите автопроизводители с мощности в Русия. Най-голямата групировка - AvtoVAZ-Renault-Nissan, отбелязва спад от 11% през септември, Volkswagen Group, която е №2 в страната е с двойно по-голям спад - около 24 процента.

Продажбите на третия - Hyundai също са паднали с 10%, докато по-добре е при Toyota Group, където намалението е от едва един процент. Петият в списъка - Kia отелязва спад от 19.5%. Най-зле са продажбите на американските фирми - General Motors и Ford Motor Co. са главоломен скок надолу от 43 и 35 процента съответно.

Единственият производител с разлчина картина е Mercedes-Benz, чиито продажби отбелязват ръст от 13.

Няма коментари:

Публикуване на коментар