ЕС спира "разхода на гориво по каталог"

До края на годината в Европейския парламент ще бъде внесено предложение за нов начин на тестване на автомобилите, който да определя техния реален разход на гориво, както и точните нива на СО2.

 






 Законопроектът ще задължи производителите да провеждат своите тестове в реални условия, а не в лаборатории или на полигони. По този начин от ЕС се надяват да спрат порочната практика на производитеите за съобщаване на "разхода на гориво по каталог".
Изследване, проведено по искане на ЕС, доказва, че компаниите използват различни трикове за да намалят реалните резултати при тестовете на своите модели. Сред най-популярните трикове са използване на специални гуми, допълнително уплътняване и дори запечатване на вратите и прозорците, както и тестването на автомобилите на полигони с идеална повърхност.
По данни на Европейската комисия от 2002 г. средното число на изхвърлени вредни емисии в атмосферата е 26,8 грама на километър, но 9.1 г/км се дължи именно на гореописаните методи на тестване. Ако това е истина следва едно доста любопитно заключение. Заради от производителите методи всеки автомобил изразходва годишно гориво за 67,5 евро повече, отколкото ако се съди по заводските данни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар