Alfa Romeo готви моделна офанзива

Alfa Romeo в момента усилено разработва три нови модела, които ще бъдат ключови в стратегията на марката за излизане от кризата й. Моделите са средноразмерен седан, конкурент на BMW 5-series, средноразмерен SUV, конкурент на модели като Audi Q5 и голям седан, който ще флагман на марката.

Tези три модела ще са първата "вълна" от подготвяните осем нови алфи, анонсирани през май тази година като част от огромната инвестиция от 5 милиарда евро, насочена към увеличаване на продажбите до 400 000 годишно към 2018-а година от едва 74-е хиляди отелязани през миналата година.

От Alfa и компанията-майка Fiat Chrysler Automobiles отказват да дадат подробности за новите модели, но също през май шефът на Alfa Харалд Вестер обяви курс за промяна към задвижване на задния мост или пълно задвижване от сегашното предно предаване на моделите. Екип от над 300 инжинера работят по новите модели в Модена, където са още щаб-квартирите на Maserati и Ferrari.

Ето и основните стъпки на плана за развитие на моделната гама за следващите години на марката:

Кодираният под името Project 952 средноразмерен седан ще е първият от новите продукти на марката и ще вземе като конкурент още модели като Audi A6. Tози модел трябва да дебютира в средата на 2016-а година в Европа. Седанът беше определен досега като Giulia, но всъщност ще получи съвсем друго име.

Той ще е наследник на модела 159, спрян от производство през 2011-а година. С него Alfa Romeo ще представи и нова гама бензинови двигатели с директно впръскване на горивото и турбо пълнене с един или два компресора. Планирани са бензинови четирицилиндров мотор 2.2 л с мощности от 180 дo 330 к.с. и 3.3-литров V-6 с мощност от 400 дo над 500 к.с., както и два дизела - четирицилиндров с мощност от 120 до 210 к.с. и 250-330 к.с. V6.

Средноразмерният SUV позициониран като конкурент на Audi трябва да излезе на пазара през втората половина на 2016-а година, разделяйки платформата и техническата си плънка с тази на горния средноразмерен седан.

Големият седан, който трябва да стане флагман на марката Alfa Romeo ще се конкурира с такива модели като Audi A8 и BMW 7-като всъщност ще е по-голяма версия на средноразмерния седан с по-мощни мотори от новата двигателна гама на марката, но без двигател V8.

Таймингът и пълното разкриване на останалите модели от обявените осем нови на Alfa са все още отворени, но става дума за следните модели според вътрешна информация:

4C Spider - беше показан като концепт през март на автосалона в Женева и се предвижда да излезе на бял свят през следващото лято. Независимо от обозначението си като спидер, моделът на практика е тип тарга с малка сваляема на ръка и прибираема в багажника карбонова секция от покрива.

Средноразмерен родстър, който още ползва скъсена платформа на средноразмерния седан. Предвиденият първоначално съвместен родстър с новата Mazda MX-5/Miata няма да носи емблемата на Afla Romeo, а тази на Fiat. Родстърът на Alfa ще предложи по-широк избор мотори, отколкото базираният на Mazda модел за който се предвижда само 1,4-литровия двигател на Fiat използван при модела Alfa Giulietta. За родстъра се предвижда доста по-големият 1,8 л турбо мотор от купето 4C, както и нов, 2.2-литров, четирицилиндров мотор.

Средноразмерно купе - също дериват на средноразмерния седан, което ще има четири места за възрастни. Още не е решено дали ще е двуврато купе, конкурент на Audi A5 и BMW 4-series или четириврато седан-купе с конкуренти Audi A7 и BMW 6-series Gran Coupe.

Голям SUV се планира от Alfa Romeo от дълго време насам с предназначение най-вече за пазарите в Щатите и Китай. Серийният модел ще бъде най-вероятно "близнак" на Maserati Levante, който ще тъгне в производство в обновения завод Mirafiori на Fiat в Торино.

Серия от Компактен хечбек, седан и купе, предназначени за нуждите на различни региони и пазари. За Европа ще е петвратият хечбек, който трябва да замести сегашната Giulietta. Северна Америка и Азия са релативно малки пазари за подобен тип автомобил, както и за комбита, затова за там ще бъдат насочени четиривратия седан и компактното купе.

Няма коментари:

Публикуване на коментар