1.0-литровият EcoBoost задвижва един от всеки пет нови автомобили Ford в Европа

3-кратно награденият е най-добрият бензинов турбо двигател на Стария континент
  Един от всеки пет нови автомобили Ford, продадени в Европа през първата половина на 2014 година, са оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател. Клиентите го избират в 1/3 от Focus и Fiesta
  Ефективният и изненадващо мощен 1.0-литров EcoBoost двигател на Ford е най-продаваният бензинов турбо двигател в Европа
В сравнение с първите шест месеца на 2013 г., тази година Ford е продал 15% повече автомобили, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost
1.0-литровият EcoBoost е първият, спечелил титлата Световен двигател на годината три поредни пъти .Турбокомпресорът му се върти почти двойно на оборотите на турбо двигателите на състезателните автомобили от F1 – над 4000 пъти в секунда. Скоро след безпрецедентната трета поредна титла Световен двигател на годината, малкият, но изненадващо мощен 1.0-литров EcoBoost агрегат на Ford е най-продаваният бензинов турбо двигател в Европа за първите 6 месеца на годината, според данните на Ford. Досега през тази година един от всеки пет автомобила Ford, продадени в Европа, са оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost*, чийто цилиндров блок е достатъчно малък, за да се побере на лист хартия А4. От януари до юни 2014 г., Ford е продал приблизително 120 000 автомобила, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, в сравнение със 104 000 за първите шест месеца на 2013 г. – ръст от над 15%. За първата половина на 2014 г. 1.0-литровият EcoBoost съставя 47% от общите продажби на B-MAX (79% в България), 33% от тези на Focus (68% у нас) и 30% на Fiesta (25% в България)**.
  „Клиентите искрено се наслаждават на преимуществата на този малък двигател, който предлага страхотна икономичност, без да прави компромис с рафираността и динамиката“, каза Барб Самарджич, Главен мениджър операции във Ford-Европа. „Гамата модели, които предлагат 1.0-литровия EcoBoost двигател, ще нарастне до 11 автомобила, когато след няколко месеца представим и новото Mondeo“.
  През юни 1.0-литровият EcoBoost отново бе провъзгласен за Световен двигател на 2014 заради управляемостта, динамиката, икономичността, рафираността и технологиите си – преборвайки конкуренцията на премиум марки и супер коли.
  „Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият EcoBoost продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност“, сподели Деан Славнич, Съпредседател на 16-ите награди Световен двигател на годината и редактор на сп. Международни технологии за двигатели, който връчи наградата. „1.0-литровият EcoBoost двигател е един от най-изтънчените примери за проектиране на двигатели“.
  Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. В допълнение към 7-те приза Световен двигател на годината за три поредни години, включително за Най-добър нов двигател на 2012 г., 1.0-литровият EcoBoost беше отличен още с Международната нагарада Паул Пийч 2013 за технологични иновации в Германия; Dewar Trophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания; Наградата за важно научно откритие на списание Popular Mechanics, САЩ. Ford е и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигатели с 3-цилиндров агрегат.
  Представен в Европа през 2012 г. с новия Ford Focus, 1.0-литровият EcoBoost вече е наличен в още 9 модела: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX и Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect и Transit Courier.
  Наличен във версия със 100 и 125 к.с., Ford наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с. в новите Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition – най-мощните серийни, масово произвеждани автомобили досега с 1.0-литров двигател, постигащи 0-100 км/ч за 9 секунди, максимална скорост от 201 км/ч, разход на гориво 4.5 л/100 км и СО2 емисии 104 г/км***.
  Над 200 инженери и дизайнери от изследователските и развойни центрове в Аахен и Меркених, Германия и Дагенам и Дънтън, Великобритания, са прекарали повече от 5 милиона часа в разработката на 1.0-литровия EcoBoost двигател.
  Компактният нискоинерционен турбокомпресор на двигателя се върти с до 248 000 оборота в минута – над 4 000 пъти в секунда и почти двойно на максималните обороти на турбодвигателите, задвижващи състезателните автомобили от F1 през 2014 г.
  „Поставяйки нова летва в проектирането на двигатели в глабален мащаб, този 1.0-литров EcoBoost двигател доказа големия си успех пред най-важните съдии – нашите клиенти“, заяви Самарджич. Двигателят се доказа като безспорен фаворит в Холандия, където досега през тази година представлява 38% от всички продадени автомобили Ford, при 35% от клиентите в Дания и 32% в Швейцария. В света се предлага в 72 страни.
* Данни на Ford за продажбите. 20-те основни европейски страни са: Австрия, Белгия, Великобритания, Чехия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Румъния, Испания, Швеция и Швейцария.
** Резултатите на JATO Dynamics са базирани на информация от JATO Consult, известното подразделение за консултантски услуги на компанията. Данните са на база 30 европейски държави. За повече информация, моля посетете www.jato.com.
*** Посочените данни за разхода на гориво и СО2 емисиите са измерени в съответствие с техническите изисквания и спесификации на последните изменения на европейските директиви ЕС 715/2007 и (EC) 692/2008. Данните са определени за конкретен модел, не за отделен автомобил. Приложената стандартна тестова процедура позволява сравнение между различни автомобили и различни производители. В допълнение към икономичността на един автомобил, пътното поведение и други нетехнически фактори също оказват влияние при определяне разхода на гориво и СО2 емисиите на даден автомобил. СО2 е основният парников газ, отговорен за глобалното затопляне. Данните може да се различават от резултатите за разхода на гориво в други райони на света в резултат на различни регулации.

Няма коментари:

Публикуване на коментар