Honda CR-V - четвъртото пришествие - видео

Първи видяха колата посетителите на автосалона в Ел Ей преди по-малко от година, от пролетта тръгнаха продажбите й в Китай, Щатите и Япония, но за Европа четвъртото поколение на Honda CR-V е непознато засега. Колата има почти аристократично родословие, като един от родоначалниците на "клана" кросовър. Първото й поколение се появи през 1996-а и от тогава насам CR-V се чувства напълно уверено в сегмента, търсенето му е било винаги високо, което се доказва от продадените над пет милиона екземпляра в света. След намирането на точните пропорции и показатели в първото поколение, моделът се развива последователно, но и консервативно. Първоначалната конструкция се оказа толкова удачна, че за следващите три поколения в колата няма революционни промени. Когато имаш успешна кола, не е нужно много-много да експериментираш, практика доказала се например с най-удачния европейски автомобил за всички времена - VW Golf. В новата кола е намерил място провереният двулитров мотор и доказалата се петстепенна автоматична трасмисия, но те са доста модернизирани. Моторът е станал по-мощен с пет к.с. - вече е 155 "кончета", и отговаря на екостандарта Евро-5. Не по-малък интерес представлява турбодизелът 2.2 i-DTEC, който след доработка на турбината с променлива геометрия, увеличаване на налягането до 1600 Бара и намаляване на загубите от триене, е станал по-мощен с 10 к.с. (до 150), а максималният въртящ момент вече е 350 Нм. По-голяма е модернизацията на автоматика, който е допълнен с новата система Grade Logic Control, оптимизираща превключването на предавките при товар - кутията няма да включва предавки нагоре, ако се борите с наклон, например. Обновена е и системата за задвижване на четирите колела - вече се използва електрохидравлична помпа вместо механична. Вариант на Honda CR-V с предно предаване се предлага за пръв път в Европа, но само в комбинация с бензиновия мотор и механична кутия. Заради комплицирани инженерно-развойни мерки, трансмисията е олекнала с цели 17%, а загубите от триене са намалени наполовина. Доста сериозни промени има в купето на автомобила. То е станало по твърдо - със 7% на огъване и с 9% на осукване, заради по-широкото използване на високоякостна стомана. Докато предишните поколения изглеждаха доста по-"домашни", то новият кросовър изглежда вече доста по-респектиращо и агресивно. Това не е следствие на увеличаване на размерите, напротив - автомобилът е с 41 милиметра по-къс и с 21 милиметра по-нисък, без да се променят ширината (1820 мм) и междуосието му (2620), а заради атрактивните промени във външния дизайн на автомобила. Интериорът на CR-V е точен, с отлично качество на монтажа, няма ергономични пропуски и е богат на най-различни отсеци за дребни неща, управлението на всички функции е интуитивно разбираемо. Работата по подобряването на новия CR-V е водена и на други фронтове. В купето е малко по-просторно отпреди, задната седалка е пусната надолу с почти четири сантиметра, увеличавайки пространството над главите на задните пътници, по-скъпи са станали материалите на тапицерията. Предните седалки са широки и удобни, отзад без проблеми сядат трима възрастни, в купето е много тихо, заради подобрената шумоизолация на дъното и моторния отсек на колата. Окачването съчетава висока за кросовър управляемост и отлична плавност на движението. Принципно не се отличава от предишното, но отзад е добавена още една щанга - вместо старите две са вече по три на колело, а стойките за окачване на амортисьорите се пренесени с 10 мм по-надолу, за да се увеличи вертикалният им ход и да се предложи повече багажен обем. Увеличението прави Honda CR-V – лидер в класа си по обем на багажника - 589 литра.

Няма коментари:

Публикуване на коментар