Идва истинската есен - време е за проверка на колата

От следващата седмица се очаква сериозно захладняване и настъпването на истинската студена есен. Това си е и време за проверка на колата пред зимата. Първата работа е да се провери антифриза, чиято плътност с времето намалява, особенно ако е доливана вода през лятото, и трябва да бъде възстановена до нормалната за зимата. Спомнете си само минусовите температури миналата зима, които ако се повторят при слаб антифриз могат да ви докарат куп неприятности. Ако антифризът не е пипан през последните 4-5 години, най-добре е да се замени с пресен. Същото се отнася и до течността за чистачките, а по бензиностанциите вече предлагат зимния й вариант готов за употреба или концентриран. Ако пропуснете тази операция, доста трудно ще разкарате след това леда от резервоарчето, помпата и тръбичките на системата за миене на стъклата и фаровете. Есента е също време за проверка на отоплителната или климатична система по отношение на работата й като радиатор за купето. При по-старите модели кранчето блокира през жегите и не пуска горещия антифриз в топлообменника на купето. Добре е да си измият щателно отвътре стъклата, особенно предното, защото в студеното и мокро време ще се запотяват по-често, което пък намалява видимостта, докато на чисто стъкло влагата кондензира по-трудно. За акумулатора е ясно - нужна е проверка при електроспециалист, който ще ви каже какво му е дереджето и ще ви помогне да го докарате до нужната за зимната експлоатация кондиция. Ако акумулаторът е на 3-4 години и колата се кара предимно в града, може да се наложи дори и смяна на батерията. Добре е да се инспектира състоянието на дъното на колата и при нужда да се възстанови антикорозионното му покритие. Това ще предпази купето от неприятно ръждясване, заради обилно ползваната по пътищата ни през зимата кално-солена маса, наричана прекалено помпозно луга. Смяната на гумите е също вече актуална, ако не искате да ви изненада първия сняг, както става всяка година. Вадейки зимните гуми е добре първо да се прегледат за износване, херметичност и наличие на останали в протектора потенциални "диверсанти" - камъчета, пирони и тем подобни. Добре е да се помни, че при падане на температурите навън до 7-8 градуса по Целзий, лятната гума губи част от сцепните си качества, заради втвърдяване. Точно този температурен праг, според гумаджиите, показва подходящото време за смяна на летните със зимни гуми. Накрая е време за замяна на килимчетата в купето с гумени, защото никой кмет още не е успял да изчисти улиците и пътищата в татковината ни от въздесъщата кал, нанасяна от камионите и ... службите по почистването.

Няма коментари:

Публикуване на коментар